Kilometráž

Novohradská 70 – podrobný popis tras

[accordion align=““ first_one_open=“true“]
[pane title=“A. Ústí n.O.III (Kerhartice) – Tisová (15,3 km)„] Z kontrolního stanoviště (Pivnice u Kačera v Sokolovně) po Sokolské ulici vyjíždíme směrem západním. Za mostem přes Tichou Orlici odbočíme doprava na Choceň. Po 1,9 km se silnice stáčí doleva a začíná stoupání obcí Hrádek. Na 3,4 km míjíme odbočku na Brandýs n.O. a pokračujeme ve stoupání v přímém směru. Stoupání končí na 4,4 km rozcestím, kde odbočíme po silnici vlevo na Litomyšl. Na 5,5 km odbočujeme doprava na Džbánov (u Litomyšle). Džbánovem projedeme v přímém směru na Voděrady. Na km 8,5 v centru Voděrad (po pravé straně je Obecní úřad) odbočíme z hlavní silnice dle ukazatele na vedlejší silnici na Vysoké Mýto. Po krátkém stoupání z Voděrad vlevo, následuje táhlý sjezd. Na 10,8 v Chotěšinách klesání končí a zde na křižovatce odbočíme na Choceň a hned na následující na Litomyšl. Po silnici Choceň -Litomyšl, kde dáváme pozor na zvýšený provoz, na km 12,4 vjíždíme do Českých Heřmanic. Po 300 metrech na křižovatce v centru obce odbočíme vpravo na Tisovou. Na konci obce Tisová na km 15,1 odbočujeme kolem benzinové pumpy vlevo přes mostek na Hrušovou. Za mostkem na 15,3 km je další křižovatka – zde se trasy dělí (viz popis B nebo popis H). [/pane]
[pane title=“B. Tisová – Cerekvice nad Loučnou (rest.u sv.Floriána) – (3.0 km)„] Po výjezdu do stoupání za Tisovou míjíme hřbitov. Na km 1,8 odbočujeme dle ukazatele na Pekla a a ihned vjíždíme do Cerekvice nad Loučnou – místní část „Pekla“. Po horším asfaltovém povrchu projíždíme přímým směrem až na most přes silnici č.35 Vysoké Mýto – Litomyšl. Nadjezd se nachází na 2,4 km z Tisové a umožní nám vyhnout se velmi frekventované a nebezpečné státní silnici. Na 2,6 km se nachází nechráněný železniční přejezd se značkou STOP – dodržte prosím tuto značku – přejezd je nepřehledný – zejména zleva. Za přejezdem je most a za ním je odbočka na Újezdec a zde začíná centrum obce, kterému dominuje obchodní centrum s restaurací u Floriána kde se nachází kontrolní stanoviště. [/pane]
[pane title=“C. Cerekvice nad Loučnou – Nové Hrady (chata Polanka) (12,5 km)„] Z kontrolního stanoviště v Cerekvici n.L. (rest.u sv.Floriána) vyjíždíme směrem východním. Asi po 200 m odbočujeme doprava dle ukazatele na Újezdec. Následuje táhlé stoupání.
Na 2,5 km od kontrolního stanoviště v Cerekvici přijížíme do centra Újezdce – kde odbočíme doleva.
Na 2,9 km je odbočka k Růžovému paloučku doprava – odbočka je dobře vyznačená. Cesta k Růžovému paloučku je lemována poničenou březovou alejí.
Na 3,9 km je vchod do Růžového paloučku, odkud jsou krásné výhledy do kraje směrem k Orlickým horám.
Na 4,3 km je odbočka po cyklistické trase č.4021 doprava na asfaltovanou polní cestu s mírným stoupáním. Opět nádherné výhledy. Křižovatku po cca po 1 km projíždíme dál po 4021 rovně.
Na 6,9 km přijíždíme na křižovatku s hlavní silnicí, po níž odbočíme doleva na Příluku.
Na 7,9 jsme v obci Příluka u směrovky na Nové Hrady, která nás posílá dolů obcí, za níž se silnice opět zvedá.
Na 8,7 jsme ve druhé části obce Příluka – u závodu „Agro“ – zde vidíme z dálky velké dílny. Za autobusovou zastávkou u tohoto objektu můžeme odbočit na lesní cestu, která nás po 600 metrech dovede do areálu zámku – přímo k 1.českému muzeu cyklistiky.
Kdo se chce zámku vyhnout, může sjet od autobusové zastávky po silnici do centra Nových Hradů. Na 10,9 km jsme na křižovatce ve středu obce Nové Hrady. Zde odbočujeme doleva směrem na Proseč. Na 12,5 km přijíždíme na další křižovatku u Chaty Polanka, kde se nachází kontrolní stanoviště. [/pane]

[pane title=“D. Nové Hrady (chata Polanka) – Vysoké Mýto (U lípy) (17,2 km)„]
Z chaty Polanka jedeme ve směru na Nové Hrady. Na křižovatce (km 1,5) v centru obce odbočujeme po silnici 356 vlevo na Luži. Na 1,7 km odbočíme na vedlejší silnici vpravo na Podhořany. Následuje stoupání a na 4,2 km křižovatka před obcí Javorníček, kterou projedeme přímo. Následuje sjezd Javorníčkem (pozor na serpentiny), který končí na 5,5 km za rybníčkem křižovatkou, kde odbočujeme vpravo na Javorník. V Javorníku na km 6,9 odbočíme z této silnice doleva na Džbánov (u Vysokého Mýta). Po krátkém stoupání budeme odměněni výhledem do kraje (za pěkného počasí na Orlické hory) a dlouhým sjezdem. Ten končí na km 10,1 hned na kraji Džbánova odbočkou doleva na silnici na Lhůtu. Pozor za touto odbočkou odbočujeme ihned (za 50m) doprava a po místní cestě stoupáme přímo ven z obce po asfaltové polní cestě směrem na Knířov. Tady nás čeká krásný sjezd lesem po asfaltové cestě. Knířovem kolem kostela projíždíme přímo krátkým stoupáním s krásným výhledem na Vysoké Mýto až na km 12,3, kde narážíme na silnici č.357, po níž odbočíme doprava a sjíždíme k Vysokému Mýtu. Následuje průjezd Vysokým Mýtem :
Asi 200 metrů za tabulí „Vysoké Mýto“ na km 14,0 odbočíme doleva ulici „Větrnou“ a pojedeme po ní v přímém směru až na křižovatku se značkou „dej přednost v jízdě“(km 14,4). Zde odbočíme doleva do ulice Prokopa Velikého. Vyjedeme ze sídliště mezi rodinné domky a zde odbočíme do ulice „V Peklovcích“ (km 14,6). Po této ulici pokračujeme v přímém směru, až na ulici „Rokycanova“ (začátek na km 14,9). Do této ulice odbočíme doprava a v přímém směru pokračujeme do centra města. Naskýtá se nám nádherný výhled na krásný gotický kostel sv.Vavřince. Ulicí Rokycanova vedeme trasu nejenom abychom si připomenuli tuto historickou památku o níž je první doložená zmínka z r. 1349, ale hlavně kvůli tomu, že na konci této ulice za přejezdem železniční tratě je podjezd (km 15,7), který nám umožní vyhnout se nebezpečnému přejezdu silnice č.35. Za podjezdem odbočíme ulicí Komenského doprava. A jedeme až na křižovatku k restauraci Tejnora (16,1). Zde odbočíme mírně vlevo do klesání ulicí Javornického. Po pravé straně máme penzion Via Ironia s krytou terasou pro Vaše občerstvení. Asi po 300 metrech odbočíme ulicí Českých Bratří vlevo. Na jejím konci po levé straně je kontrolní stanoviště U lípy. (Km 17,2). Zde se trasy dělí – viz popis E nebo popis I. [/pane]

[pane title=“E. Vysoké Mýto (U lípy) – Choceň (Taverno) (8,0 km)„] Od restaurace u Lípy sjedeme ulicí kpt.Popplera na křižovatku pod náměstím (0,2 km) a po ulici Choceňské vyjíždíme silnicí č.357 z Vysokého Mýta. Na km 1.0 přijíždíme na cyklostezku, po níž pokračujeme v přímém směru na Dvořisko (začátek na 4,1 km) do Chocně (začátek na 5,3 km). U ČKD na km 5,9 opouštíme v přímém směru silnici č.357 (odbočuje doprava) a po ulici Nádražní jedeme přímo až do ulice s příznačným názvem „V lípách“. Zde odbočíme na km 6.4 doleva do lipové aleje, která nás přivádí k podjezdu choceňského nádraží. Za podjezdem na km 6,6 nás čeká nádherný park s oficiálními cyklistickými trasami. Pokračujeme po hlavní trase (mírně vlevo) na křižovatku s ulicí Pardubická (km 6,9) po níž před mostem odbočíme vpravo proti proudu Tiché Orlice, po 300 metrech míjíme první splav a přijíždíme ke kruhovému objezdu před choceňským zámkem (na km 7,2). Projedeme kruhák tak, abychom pokračovali dál po levém břehu Tiché Orlicí proti jejímu proudu směrem do přírodního parku Peliny. Po pravé ruce je restaurace Taverno, další kontrolní stanoviště, s letní zahrádkou pro Vaše občerstvení. [/pane]

[pane title=“F. Choceň (Taverno) – Brandýs nad Orlicí (U Konťáku) (5,6 km)„] Od restaurace Taverno pokračujeme do parku Peliny proti proudu Tiché Orlice, po 200 metrech přejíždíme v Pelinách most přes Orlici a po dalších 200 metrech odbočíme doprava a podjezdem pod hlavní železniční tratí se vyhneme nebezpečnému přejezdu přes hlavní železniční trať. Od podjezdu pokračujeme kolem ubytovny přímo po asfaltové cestě mezi tratí kolem penzionu Mítkov (2,6 km). Z penzionu Mítkov vyrážíme směrem východním na Brandýs nad Orlicí. Hned po 300 metrech nás čeká chráněný železniční přejezd. Je to jedno z nejnebezpečnějších míst na trase, neboť vlaky tu projíždějí velkou rychlostí a přejezd je v nepřehledné zatáčce. Bezpodmínečně věnujte tomuto místu zvýšenou pozornost.
Z tohoto místa nás již čeká asi 1,5 km pěkné cyklotrasy krásným údolím do Brandýsa nad Orlicí. Na jejím konci již v Brandýse odbočíme vlevo na kruhový objezd, který opustíme první odbočkou vpravo. Po pěkně opravené hlavní silnici mineme Brandýskou cukrárnu a po průjezdu rekonstruovaným náměstím odbočíme na jejím konci vpravo k podjezdu železniční tratě směrem na fotbalové hřiště u něhož dorazíte k dalšímu kontrolnímu stanovišti „U Konťáku“, provozované místním dobrovolným sborem hasičů. [/pane]

[pane title=“G. Brandýs nad Orlicí (U Konťáku) – Ústí n.Orlicí III (U Kačera) (Fa = 10,4 km, Fb = 13,0 km)„] Po občerstvení můžete pokračovat směrem k osadě Perná buď návratem na náměstí a odbočením vpravo po silnici proti toku Tiché Orlice, nebo pro milovníky památek překonat Tichou Orlici přes historickou lávku směrem k památníku J.A.Komenského. Zde můžete využít chvíle klidného odpočinku a navštívit ojedninělé přírodní bludiště Labyrint. Od památníku a Labyrintu pokračujeme po asfaltové cestě kolem místního koupaliště a přijedeme na další nechráněný přejezd, který s maximální opatrností překonáme a po dalších 100 metrech odbočíme vpravo na silnici, kde pokračujeme do osady Perná proti toku Tiché Orlice.
Ga. : Varianta pro milovníky cyklostezek: Na km 2,4 u autobusové zastávky v osadě Perná odbočujeme na cyklostezku údolím Tiché Orlice doprava. Z Perné pokračujeme údolím podél trati přes Bezpráví a na 6,5 km přijíždíme pod osadu Klopoty.
Gb. : Varianta pro milovníky kopců : Na km 2,4 u autobusové zastávky Perná stoupáme dál po silnici táhlou zatáčkou vlevo. Po hlavní silnici rovně projíždíme Rvíště. Stoupání končí na km 8,2 ve výšce 430 m.n.m. Pokračujeme na Dobrou Vodu a na km 10,4 odbočíme doprava na cyklistickou stezku do osady Klopoty. Sjíždíme chatovou osadou Klopoty a na km 9,1 se dostáváme na cyklistickou stezku údolím Tiché Orlice.
F – společná : cyklistická stezka pokračuje odpočívadlem a asi 800 metrů za ním je další nebezpečné místo na trase a to chráněný železniční přejezd přes hlavní železniční trať. Je nebezpečný hlavně tím, že z něho není dobře vidět na trať a že vlaky přijíždějí těsně po zaznění signálu. Nespoléhejte na signalizaci a opatrně naslouchejte, zda se neblíží vlak. Zbývajících něco málo přes čtyři kilometry bude patřit k nejhezčím zážitkům z celé trasy. Pojdete po krásné cyklostezce údolím Tiché Orlice, prakticky po rovině. Na konci cyklostezky odbočte doleva a po ulici Sokolská asi po 500 metrech dorazíte na naše kontrolní stanoviště na zahradě u Sokolovny, kde Vás kromě pořadatelů čeká obsluha pivnice U Kačera. [/pane]

[pane title=“H. Tisová – V.Mýto (U lípy) (4,4 km) I. V.Mýto ( U lípy) – Tisová„] Za benzinovou pumpou v Tisové odbočuje trasa přes most doleva a za mostem je v začátku stoupání odbočka mírně vpravo do stromoví. Touto odbočkou začíná zkratka okruhu. Na km 2,1 této zkratky přejíždíme Loučnou po chatrném mostu a míjíme mlýn Sárovec a po té chatovou osadu. Následuje stoupání po kvalitním povrchu a na km 2,7 přijíždíme na hlavní silnici, po které odbočíme doprava na Vysoké Mýto. Na km 3,5 po pravé straně je cihelna „Na Krétě“. Ještě pozor přes Střední školou stavební – na značku dej přednost v jízdě. Na km 4,4 je již ve dvoře restaurace U lípy naše kontrolní stanoviště. Tento popis platí v obráceném pořadí pro zkrácený vysokomýtský okruh … [/pane]
[/accordion]
Délky tras :
Hlavní trasy :[auto_thumb width=“300″ height=“221″ link=““ lightbox=““ align=“right“ title=““ alt=““ iframe=““] http://mejdr.cz/wp-content/uploads/2013/08/Bez-názvu-1-011.jpg [/auto_thumb]
Novohradská 70 = A + B + C + D + E + F + Ga Celkem 72 km
Ústecký okruh = A + H + E + Ga
Celkem 43,7 km (s Gb = 46,3 km)
Vysokomýtský okruh = I + B + C + D
Celkem 37,1 km
Novohradská = A + B + C + D + E + F + Gb
Celkem 74,6 km
Kratší (dětské) trasy :
Po trase mezi dvěma kontrolními body, případně zpět.

Šťastnou cestu !
Dodržujte pravidla silničního provozu.